Plattegrond

Beleef de run

Scroll naar beneden om de run digitaal te lopen.
(De afbeeldingen van de hindernissen zijn puur ter illustratie en kunnen afwijken van de hindernissen in werkelijkheid. Aan afwijkingen kunnen geen rechten worden ontleend)

Bezoekers zijn ook van harte welkom bij de start, finish en de verschillende sport accommodaties (gratis toegang). Kom zoveel mogelijk op de fiets, parkeren is mogelijk op de parkeerplaatsen van de sportverenigingen.

00 Start

De startlijn markeert het begin van de Obstaclerun Etten-Leur. Hier verzamelen de deelnemers zich voordat ze aan hun uitdagende en opwindende avontuur beginnen. Na een spectaculaire opening worden de deelnemers in kleine groepen van maximaal 12 personen weg geschoten.

01 Stormbaan

Een uitdagende baan vol met verschillende hindernissen waar deelnemers over, onder, en doorheen moeten klimmen. Dit vereist snelheid, kracht en behendigheid.

02 zaklopen

Een klassieke race waarbij deelnemers in een zak springen en proberen zo snel mogelijk het parcours af te leggen. Balans en coördinatie zijn cruciaal.

03
apenkooi

Geïnspireerd op het bekende gymspel, moeten deelnemers zich een weg banen door een reeks van touwen, ringen en stangen.

04 pijp

Een obstakel waarbij deelnemers door grote pijpen moeten kruipen. Deze kunnen horizontaal of schuin liggen en variëren in diameter.

05 a-frame

Een groot frame in de vorm van een "A" waar deelnemers overheen moeten klimmen. Dit vereist zowel arm- als beenspieren.

06 zandzak dragen

Deelnemers moeten een zware zak over een bepaalde afstand dragen. Dit obstakel test de kracht en uithoudingsvermogen van de deelnemers.

07 zigzaggen paaltjes

Een parcours van paaltjes waar deelnemers snel tussendoor moeten zigzaggen, wat hun wendbaarheid en snelheid op de proef stelt.

08 waterbak over

Een obstakel waarbij deelnemers over een bak met water moeten zien te komen. Deze oefening vereist evenwicht!

09 tribune

Deelnemers moeten de Internos tribune op en af rennen. Dit vereist uithoudingsvermogen en sterke beenspieren.

10 schutting

Een hoge schutting waar deelnemers overheen moeten klimmen. Dit obstakel vereist kracht en techniek.

11 halfpipe

Een halve pijpstructuur waar deelnemers omhoog moeten rennen en zichzelf omhoog trekken om over de rand te komen. Dit vereist veel kracht en snelheid.

12 muurtje klimmen

Een verticale muur waar deelnemers overheen moeten klimmen.

13 apenkooi

Hand over hand gaan de deelnemers naar de overkant. Kracht wordt op de proef gesteld.

14 tunnel door

Een tunnel waar deelnemers doorheen moeten kruipen.

15Camouflage netten

Deelnemers moeten onder lage camouflage netten door kruipen. Dit obstakel test de core-stabiliteit en coördinatie. (deze hindernis ligt in de extra lus)

16Balken lopen

Een obstakel waar je over balken moet lopen en je evenwicht moet bewaren. (deze hindernis ligt in de extra lus)

17 potpourri

Een mix van diverse kleinere hindernissen die verschillende aspecten van kracht, behendigheid en snelheid testen.

18 Hitshield

De deelnemer moet het opnemen tegen een menselijk schild van de Rugbyclub REL.

19 dam oversteken

Deelnemers steken de dam over om naar de geluidswal te komen.

20 naar boven klimmen

Deelnemers moeten een steile helling opklimmen al dan niet met behulp van touwen. Kracht en techniek zijn essentieel.

21 naar beneden afdalen

Deelnemers moeten gecontroleerd een steile helling afdalen, waarbij balans en techniek belangrijk zijn.

22 naar boven klimmen

Een herhaling van het obstakel uit punt 23, met vergelijkbare vereisten.

23 spinnenweb

Deelnemers moeten zich door een wirwar van touwen, gespannen tussen bomen heen, zien te worstelen.

24 autobanden

Een reeks van oude autobanden waar deelnemers overheen of tussendoor moeten stappen. Dit obstakel test de balans en coördinatie.

25 strobalen

Deelnemers moeten over grote stapels strobalen klimmen. Dit vereist kracht en behendigheid.

26 belklimmen DRIEPOOT

Deelnemers moeten een verticale touwklim voltooien waarbij ze een bel moeten aanraken aan de top. Dit obstakel vereist veel bovenlichaamskracht, grip, en techniek om omhoog te klimmen.

27 afglijden zeepbaan

Een gladde, met zeep bedekte baan waar deelnemers naar beneden moeten glijden. Dit obstakel is vooral leuk en verfrissend.

28 spektakel steiger

De Finish toren, een obstakel waar je op moet klimmen om de finishbel te luiden.

29 finish

De finishlijn is het eindpunt van de Obstaclerun, waar de deelnemers hun race volbrengen. Na het overwinnen van alle hindernissen komen ze hier samen om hun prestaties te vieren en even uit te rusten.

We zijn uitverkocht

HELP ONS HELPEN! word sponsor / VRIJWILLIGER

registreer vandaag

Blijf op de hoogte van onze toekomstige evenementen.

Bedankt! U bent ingeschreven voor onze nieuwsbrief.
Oops! Er is iets misgegaan tijdens het aanmelden.